טיפים בנושא הדברה : שאלות ותשובות

מדביר

הדברה היא פעולה במסגרתה מתבצעות פעולות בעלות נזק סביבתי חמור. חשוב לציין כי המטרה אינה גרימת נזק לסביבה, אלא איתור החרקים, החולדות או הגורמים העוינים השונים, ומיגורם באמצעות חומרים אלו. חומרים אלו אינם ניתנים לרכישה עצמית, והם ניתנים רק למדביר מורשה, בעלי רשיון ממשרד החקלאות. לחומרים אלו יכולת לפגוע בך אישית, לגרום לך לאלרגיות, ואף להזיק למוצרי המזון המצויים בארונות המטבח שלך. במאמר זה – תמצא טיפים מועילים לשמירה על עצמך ועל בני משפחתך מפני החומרים המסוכנים של חברת ההדברה:

בדוק נוכחות מוצרי מזון ותרופות במקום ההדברה

במידה והמקום מכיל מספר רב של מוצרי מזון ותרופות, ברמה של מילוי ארונות על גדותיהם, יש לדאוג לפינוי מיידי שלהם. חובה להיעזר בחברה מקצועית, שתדאג לבידודם ממוצרי חברת ההדברה.

פנה לחברה מקצועית בתחום פינוי בטרם הדברה

יש להיעזר בחברת פינוי דירה המתמחה בפינוי תכולה של מקום המיועד להדברה. עובדי החברה יפנו עבורך את המזון מהמקרר וישמרו אותו בקירור ובבידוד. כמו כן, הן  יפנו את תכולת ארונות המטבח שלך, הכלים במדיח, וארונות הסכו"ם. חברת הפינוי תשמור חומרים אלו הרחק ממוקד ההדברה, בתנאים מעולים, שלא יפגמו במוצרים ולו במעי.

להלן כמה פתרונות :

וודא כי המדביר מנקה את האזור המיועד להדברה

וודא כי החברה מבצעת עבודות ניקיון באזור הנגוע, ומשאירה לחברת ההדברה שטח סטרילי. בהינתן שטח שכזה ניתן לזהות בקלות את מוקד החרקים המזיקים: קן הנמלים, קן הצרעות, מחילות העכברים וכן הלאה. זיהוי המוקד – חשוב מאד, משום שהדברה קלאסית דוגלת בהריגת היצור החי המשמש כמנהיג של החרקים או המזיקים: מלכת הנמלים, מלכת הדבורים, מלכת הטרמיטים, וכן הלאה. הריגת המזיק המשמש כמנהיג, גורמת למנוסה של יתר המזיקים והם ייעלמו כלא היו.

במקרה של הדברה באמצעות רעל, וודא כי חברת הפינוי דואגת לסילוק הרעלים

שירותי מדביר הדברה בבאר שבע, ברבים מן המקרים, לא דוגלים במציאת המלכה של הנמלים או הדבורים לשם הריגתה, אלא מרעילים את המזיקים, בתקווה שהרעל יגיע גם למלכה. במקרה כזה, החדר המיועד להדברה עלול לספוג רעל. אף על פי שחברת ההדברה מבצעת סילוק של הרעל הזה ומשאירה לך, על פי התחייבות, חדר נקי, מומלץ לוודא כי הוא אכן סטרילי על ידי חברת הפינוי. במקרה הצורך, תפעל החברה להשלמת החסר על ידי ניקוי מתאים, ולאחר מכן – להשבת המוצרים שפונו – למקומם.

וודא כי המוצרים בחדר המודבר יושבים כהלכה, כפי שהיו
וודא כי המוצרים מסודרים לשביעות רצונך. במקרה הצורך, סדר אותם מחדש בהתאם לשיקול דעתך.

שאלות ותשובות בנושא הדברה

סוגי הדברה לא קטנים קיימים בשוק הפתוח. הקדמה מביאה כמה אפשרויות של סוגי הדברה. להלן שאלות ותשובות בנושא הדברה.

שאלה: כל כמה זמן יש צורך בהדברה?

הדברה תדרוש מכם טיפול אחת לשנה לפחות. הכול תלוי בנסיבות. יש מצבים בהם תצטרכו  לבצע פינוי דירה ורק לאחר מכן תוכלו לבצע את הפעולה.

 שאלה:איזו הדברה יש לבצע?

רואי לבחור הדברה שהיא ירוקה, אקולוגית. בסיכומם של הדברים, הדברה ירוקה תהיה פחות מסוכנת כאשר יש ילדים בקרבת מקום, כך גם לא תצרכו לבצע פינוי דירה בהול. לעומת זאת, הדברה רגילה, תדרוש מכם לצאת את הבית לכמה שעות עד יום לפחות. כמו כן, לא תוכלו לאפשר לילדים הקטנים להסתובב חופשי מחשש לסכנת הרעלה.

שאלה: כיצד אפשר לתת את הדעת בבחירת שירותי הדברה מתאימים?

יש לבחור בעל מקצוע ששי לו רישיון בתוקף. האם הוא מוסמך לבצע את העבודה? יש לדרוש אסמכתאות ותעודות בהתאם. כמו כן יש לברר מהם השירותים הניתנים במסגרת ההדברה. יש מצבים בהם תידרש הדברה עם איוד מוגבל או איוד בלתי מוגבל. כמו כן, יש לקחת בחשבון חברה שתספק לכם את כל שירותי ההדברה.

שאלה: מה ההבדל בין הדברה ירוקה להדברה רגילה?

הדברה רגילה תחייב בשימוש של רעלים אשר עלולים להיות מסוכנים לסביבה ואנשים ומאידך חשוב לציין כי החומרים הורגים את החרקים ומאידך מסוכנים לבריאות. הדברה ירוקה יותר ידידותית והיא פחות רעילה ומסוכנת. במקרים בהם יש ילדים בבית, הדברה ירוקה תענה על התשובות.

שאלה: האם הדברה ירוקה עולה יותר יקר מהדברה רגילה?

העלויות משתנות בהתאם לשירותים הנבחרים. הכול תלוי בנסיבות בפועל. כמו כן הדברים תלויים בסוג ההדברה בפועל. אם מסתובבים נחשים, חולדות או אפילו עכברים, ההדברה תהיה שונה ומאידך אם מדובר בהדברת תיקנים פשוטה, גם כאן תתקבל הצעת מחיר אחרת. הכול בהתאם לצרכים הנדרשים ומכאן שחשוב בירור צרכים הרבה לפני תחילת השירות. ריקו המדביר – מדביר בבאר שבע והדרום