כמה דברים שכדאי לדעת על מנעולן פורץ רכבים

פורץ רכבים

בעולם הדמיוני של הקולנוע ראינו בהרבה סרטים שעוסקים בתחום פריצת הרכבים איך הגיבור האמריקאי בסרט פותח את הדלת של הנהג בלי שום מאמץ, מפרק תוך מספר שניות את המנגנון שמונח מתחת להגה מוצא איזה שני חוטים(כחול ואדום בדרך- כלל) חושף אותם, מחבר ביניהם יש ניצוץ חשמלי קל והאוטו מתחיל להשמיע רעשי הנעה, הגיבור שלנו נוסע ברכב בלי שמופעלת האזעקה ונהנה מנהיגה במהירות מופרזת ברחבי העיר. במציאות מדובר בעסק יותר מסובך, במיוחד למי שלא מבין מה צריך לעשות. מדובר בכמה מנגנונים שיש להתייחס אליהם, האזעקה של הרכב, המובילייזר (הדבר שאנחנו רואים שמהבהב בצבע אדום בדרך- כלל מעל הרדיו או ליד מוט האיתות) מערכת ההנעה, וההגה(שננעל ברכבים חדשים) שלא לדבר על כך שחברות הביטוח היום מתקינות ג'י. פי. אס ברכבים מה שמקשה יותר על הסתובבות חופשית ברחבי העיר.
מאת : קליק מנעולנים – מנעולן בבאר שבע והדרום

לפני שנמשיך המלצה אישית : נתקעתם מחוץ לרכב ? עצרו הכל וצלצלו לאיש מקצוע !

פורצי רכבים מקצועיים

להצליח להניע רכב ללא מפתחות היום זה עסק לא פשוט שדורש ידע ומיומנות רבה. ומיום ליום מנגנוני ההגנה של חברות הרכב ושל חברות הביטוח נהיים מורכבים יותר ומקשים את העבודה על פורץ הרכבים הממוצע. כולנו שמענו על משחטות הרכב ועל הסיפורים של רכבים שמגיעים תוך פחות מעשרים דקות לשטחים וכעבור שעה כבר נמכרים לחלקי חילוף ובאמת ישנם עבריינים שפורצים רכבים בזמן קצר.

באופן מפתיע ובניגוד לצורה שבה מציגים את זה בסרטי קולנוע, רוב פורצי הרכבים הם אנשי מקצוע מוסמכים(ולא סביר שרובם גם פורצים לרכבים בשעות הפנאי שלהם) מדובר במקצוע של ממש שדורש קורס של שנתיים ואז כמובן סוג של התמחות אצל בעל מקצוע מיומן שראה רכבים ישנים וחדשים ומכיר דגמי חלונות ובתאים אחוריים מכל הסוגים ומכל המינים, הוא יודע לטפל במגוון רחב מאוד של בעיות שעלולות לצוץ בכל אחד ממחלקות ההגנה של הרכב.

אל תנסו את זה בבית חייגו לפורץ מנעולים !

פירוק אזעקות מכל הסוגים וכל המינים בניגוד לאיך שזה מוצג בסרטים בדרך כלל כשפועלת האזעקה יש מנגנון השהייה לרכב ולכן אי אפשר לנסוע כמעט במאה אחוז מהמקרים בזמן שהאזעקה עובדת(או באזכקות ישנות שרק משמיעות צליל) לכן לפני הכול בזמן שפורץ הרכבים מגיע לרכב הוא צריך לבדוק באיזו אזעקה מדובר, איזה חברה ואיך היא מותקנת על דגם הרכב מסוים שאוטו הוא פורץ, מדובר ברזולוציות מאוד גבוהות, למשל יכול להיות שאזעקת רכב של אותה החברה רק מדגם ישן בשנה תהיה מותקנת באזור המנוע(בחלק הקדמי של הרכב) ולעומת זאת אזעקה מהדגם החדש תהיה במנגנון שמתחת להגה.

החלק הקשה כבר מאחורינו אחרי שפורץ הרכבים נטרל את האזעקה והאפשרות שהרכב יושהה לזמן ארוך כבר לא רלבנטית השלב הבא הוא לפתוח את הדלת. ברוב המקרים השיטה להיכנס לרכב במינימום מאמץ וזמן היא דרך הדלת שליד הנהג. בתחתית החלון יש חתיכת גומי שחור שדרכה מכניס הפורץ עצם מתכתי דק שנראה קצת כמו סרגל של בית הספר. הוא מגיע למנגנון הדלת ששם קצת בדומה לצורה שבא לפעמים אנחנו פורצים לדלת הכניסה בבניין עם כרטיס מגנטי. יש מן זיז מתכתי קטן שהפורץ תופס עם הכרס שבקצה של הסרגל המתכתי, מרים אותו ואז נפתחת הדלת.

כמובן שאם האדם הממוצע ינסה לעשות זאת סביר להניח שייתקל בבעיות, זה גם ייקח לו מלא זמן וסביר להניח שבכלל לא יצליח לפתוח בדרך הזו את הדרך אפילו בהינתן הכלים המתאימים. אפילו אם מדובר באדם מוכשר או במישהו שראה איך עושים את זה באתר אינטרנט חובבני או ביו- טיוב ובדרך פלא יצליח לפתוח את הדלת, סביר להניח שיעשה נזק בלתי הפיך למנגנון הרגיש של החלון החשמלי. נזק שיעלה לו יותר כסף מאשר אם היה מחליט להזמין את פורץ הרכבים שנמצא באזור.

שלב אחרון- הנעת הרכב ושכפול מפתחות אם מדובר במקצוען של ממש תוך בין 5 ל-10 דקות הוא יגיע לשלב הסופי- שכפול מפתח והנעת הרכב. אם התמזל מזלכם ובעצם שכחתם את המפתח בתוך הרכב(מה שקורה בהרבה מהמקרים) אז ייחסך ממכם הבלגן הזה ותוכלו פשוט לשלם למנעולן בבאר שבע פורץ הרכבים בין 200 ל- 400 שקלים ולנסוע הביתה. אבל במקרה שבו המפתח נאבד יידרש איש המקצוע להשתמש במנגנון ממוחשב שמזהה את המספר הסידורי של הרכב ורק אז ליצור לכם מפתח חדש.