מחייב קריאה לפני שיפוצים וצבע !

צביעת בית

בבחירת צבע לבית האנשים מתחלקים לשניים: אלה עם עודף הזהירות שיבחרו צבעים משעממים וסתמיים. ואלה עם עודף התעוזה שיבחרו צבעים צורמים בולטים ומשתלטים מדי.

מה זה צבע? מבחינת קבלן שיפוצים ושיפוץ בית או דירה צבע הוא אחד האמצעים להעניק אופי לבית, וצבע מבחינה פיסיקלית הוא קרינה חוזרת המגיעה אלינו אחרי שפגעה בחפץ כל שהוא המסוגל לקלוט ולהחזיר אורך גל מסוים, כל אורך גל מאופיין בצבע שלו.
עיצוב בית ושימוש נכון בצבע
כאמור, צבע הוא אחד האמצעים להעניק לבית אופי ואווירה.
בחירת צבע לבית היא משימה לא פשוטה בכלל בלשון המעטה. הרושם שאנחנו מקבלים מצבע על קוביית דוגמה בחנות, הוא לגמרי אחר מהתוצאה הסופית שמתקבלת אחרי שהוא מיושם על רהיט או קיר, לפעמים הוא ממש יתאים לפעמים יצא צורם, ככה זה, לך תסביר… בבחירת צבע לבית האנשים מתחלקים לשניים: אלה עם עודף הזהירות שיבחרו צבעים משעממים וסתמיים. ואלה עם עודף התעוזה שיבחרו צבעים צורמים בולטים ומשתלטים מדי.
הנכון הוא להיפגש באמצע לא צבע משעמם ולא צבע צורם.

לחובבי האומנות שביננו ניתן גם להוסיף טקסטורות מיוחדות לחדרי הבית :

כמה עצות טובות מניסיון של קבלן שיפוצים טוב…

טעם טוב ובחירת צבעים מתאימים לאופי הבית והמשפחה הוא גם פונקציה של ניסיון !

  1. למראה מהודר ומרשים אפשר שהשולחן יהיה בצבע חום כהה על גבי רצפה וקירות כהים לדוגמה אפורים ושחורים, פריטים בחדר כמו: פמוטים ועציץ לבנים או כסופים, כן, בצבע לבן או כסף או גם וגם, או פס לבן על הקיר מעניקים את הקונטרסט וחיוניות הנחוצה.
  2. למראה נשי ורגוע: שני גווני אפור בקיר וברצפה, קיר בצבע אפור כהה וריצפה בצבע אפור יותר בהיר, ורהיטים לבנים.
  3. אפשר לבן על לבן על לבן… קיר לבן שולחן לבן רצפה או שטיח לבן ואיזה מנורה או עציץ בצבע פסטל – כל הצבעים לפי בחירתכם וטעמכם האישי.
  4. צבעים חומים בז' וקרם: ככל שתבחרו בצבעים כהים יותר המראה יהיה יוקרתי יותר. ככל שילוב הצבעים יהיה בהיר יותר מראה התוצאה הסופית יהיה פשוט יותר. אפשר קיר חום ככה עם שטיח ורצפה כהים ורהוט בגוון חום קצת יותר בהיר.
  5. השימוש בצבע הוא אמצעי מצוין לביצוע אותן "הברקות והמצאות" – העושים את הדירה למעניינת ומלאת הפתעות, אם יש לכם חדר ריק ומשעמם פסים על הקירות או הוילונות יוסיפו חיים לחדר, או לחילופין, כריות בצבע עז ומנוגד.
  6. אפשר אדום עז וורוד כהה ביחד: קיר ורוד כהה, רצפה ורודה עם פס לבן לאורך הפנלים ורהיטים בצבע אדום רועש. אם בחרתם לצבוע את חדר הילדים בורוד כהה ואדום רועש תמיד הוסיפו גם לבן, רהיט לבן פס לבן שטיח קטן לבן וכולי, התוצאה תהיה מרהיבה אם תיזהרו ותדעו לבחור גוונים נכונים.
  7. צבעי כחול ותכלת קשת גוונים מחייבת צריך לדעת לבחור גוונים נכונים כשרוצים לשלב כמה גווני כחול באותו החדר. כחול יכול ללכת גם עם חום לבן וירוק.

עבודת צבע וצביעה אומנותית

-הכנת השטח לפני צביעה: ניקוי הבית משאריות טיח אבק וחול, ניקוי משקופי עץ דלתות וכולי.
-סיוד קירות פנים: סיוד פירושו צביעה על טיח חדש, סיוד דורש התייחסות שונה מצביעה חוזרת רגילה.
-צביעת קירות פנים: סתימת חורים וסדקים, צביעת שכבה ראשונה ושנייה. עם: סיד רגיל, פוליסיד, צבע פלסטי או צבע שמן, לפי בחירתכם. כולל אפקטים מרהיבים בצבע.
-צביעת עץ: דלתות, משקופים, מדרגות עץ ועוד. בצבעי ביץ (חיסון מפני מזיקים) צבעי שמן ולקה. מריחה של שכבת צבע יסוד, מריחה של שכבת מרק כדי לקבל בסיס חלק לצבע.
-צביעת ברזל עם: צבע מיניום למניעת חלודה, צבע יסוד בגוון הרצוי, וצבע לקה.
-צביעת קירות חיצוניים: צביעה עם צבעים דוחים מים, על טיח חלק או מחוספס בשתי שכבות לפחות.
התזה של צבע על טיח במגוון טקסטורות וגוונים לפי בחירתכם.

סוגי צבע

סיד סינטטי –
צבע עליון לקירות פנים, בעל כושר כיסוי גבוה, הוא חסכוני ביותר, נושם ואינו מצהיב. מתאים לצביעה פנימית של תקרות, קירות, קירות גבס, משטחי בטון וטיח. מעניק לבית תחושת ניקיון ומרחב . סיד סינטטי מדולל במים ומתייבש תוך שלוש שעות כך שאפשר לצבוע יותר משכבה אחת באותו היום. ותמיד גם אחרי שנים, אפשר לצבוע עליו שיכבה נוספת של צבע פלסטי.

צבע אקרילי –
הצבע האקרילי מתאים לצביעה חיצונית ופנימית, מתייבש במהירות לכן אפשר לצבוע כמה שכבות באותו היום, הוא עמיד בפני שינויי אקלים, ובעל כוח היקשרות גבוהה, אינו מכיל עופרת וכרומטים.

צבע על בסיס סינטטי –
כגון: "טמבורטקס" "קניטקס" אלו צבעים המיועדים לצביעה בפנים ובחוץ, הצבע מיוצר על בסיס שרפים סינטטיים, הם צבעים דקורטיביים, בעלי אורך חיים גבוהה, אטומים ואפשר לנקותם ללא חשש, צבעים אלה מתאימים לחדרי מדרגות, מרפסות, פרוזדורים ועוד…