שיטות להרחקת יונים

יונה

קיימות שיטות רבות של הרחקת יונים – חלקן עממיות ופשוטות וחלקן חדשות ומפותחות יותר.

בין השיטות המסורתיות של הרחקת יונים ניתן לציין את נייר הכסף, תרסיס הדבק ואפילו את חיות הפלסטיק האמורות לשמש אמצעי הרחקת יונים המבוסס על הפחדה.

בל נשכח בהקשר זה את השיטה הפשוטה ביותר שהיא להרעיד את אותו משטח עליו מקננות היונים.

פתרון נייר הכסף כאמצעי הרחקת יונים בא להרתיע את היונים מבבואתן הן: הרעיון עליו מבוסס אמצעי זה הוא שעוטפים את שטח קינון היונים עם נייר כסף, וברגע שהיונים מתקרבות לאזור הן רואות את השתקפותן בנייר האלומיניום ונבהלות ממנה. זה גורם להימלטותן מן המקום. 

אפקט נוסף שמשיג נייר הכסף הוא הנטייה שלו להתחמם: במידה ויונים רובצות עליו, התחממותו באור השמש יכולה אפילו לגרום לכוייה – דבר העשוי להיות מרתיע ביותר עבור היונה.

על אותו רעיון מבוסס אמצעי הרחקת יונים נוסף – תליית דיסקים במקומות ביקור של היונים על מנת שההשתקפות של דמות היונה בדיסק תרתיע את היונה עצמה והיא תברח מן המקום.

תרסיס הדבק כאמצעי הרחקת יונים עשוי להרתיען מלחזור אל המשטח בגלל החוויה הטראומטית של הידבקות רגליהן למשטח. ברגע שהן מצליחות להתנתק מן המשטח הדביק אפשר להבטיח כי הן לא ישובו אליו יותר.

כאמור, יש המשתמשים בבעלי חיים מלאכותיים כאמצעי הרחקת יונים – הרעיון הוא להציב בעלי חיים בעלי מראה מרתיע על מקומות מועדים לפורענות כמו אדן החלון , מסתור הכביסה או המזגן. חיות מפחידות כמו נחש מפלסטיק, חרק גדול מלאכותי וכדומה עשויים לעשות את העבודה.

חשוב לציין את דוקרנים להרחקת יונים כאחד האמצעים האפקטיביים של הרחקת יונים: יתרון חשוב של דוקרנים להרחקת יונים הוא שאינו פוגע ביונים אלא רק מביא להעתקת מקומן לאיזור אחר. יתרון נוסף הוא שאמצעי דוקרנים להרחקת יונים מיוצר מחומרים עמידים ועל כן עשוי לשרוד לאורך זמן וגם בתנאים קשים של מזג אויר כמו משקעים, ברד או שמש חזקה.

דוקרנים להרחקת יונים מתאימים גם להתקנה על מגוון משטחים וביניהם מקומות סגורים כמו , מרזבים ומסתורי כביסה.