הרחקת יונים לצמיתות

יונה

יונים בסביבת מגורים של בני אדם הן מפגע בריאותי, הגייני, ותברואתי. הן מלכלכות מאוד והן מעבירות מחלות וכינים. לכן, חשוב להרחיק את היונים מקירבת בני אדם, ולאפשר להן להמשיך וחיות במקומות רחוקים ממרכזי הערים. בכדי להשיג מטרה זו יש מספר דרכים, אחת מהן היא הרחקת יונים לצמיתות באמצעים אלקטרוניים.

הרחקת יונים לצמיתות ללא השמדה

חשוב לדעת כי יונים הן בעלי כנף בעלי יכולת למידה וכושר הסתגלות טוב. לכן, אם מציבים קשיים על יכולתם להגיע אל מקומות הקינון שלהן, הן לומדות לעקוף את הקשיים, ולחזור ולקנן באותם מקומות שקיננו בעבר. הרחקת יונים חייבת להיות לצמיתות, כך שברור יהיה שהיונים לא תחזורנה לאותו מקום בו הן קיננו בעבר. ואין מדובר בהדברה של יונים ובהשמדתן, אלא בהרחקתן בלבד.

אחת הדרכם הטובות והיעילות לשם הרחקת יונים לצמיתות היא באמצעות מיכשור אלקטרוני. יש מספר מכשירים בהם ניתן לטפל לשם הרחקת יונים. מכיוון שהיונים בעלות כושר למידה והסתגלות, מומלץ להשתמש במספר שיטות אלקטרוניות, ולהחליף ביניהן באופן רנדומלי, כך שהיונים לא יוכלו להסתגל אל השיטה, ולא יוכלו לעקוף אותה ולחזור שוב.

היתרון של הציוד האלקטרוני שאפשר לכוון אותו מרחוק, והוא מופעל לבד באופן אוטומטי. חשוב כמובן להשתמש בשירותיו של איש מקצוע אשר יתקין את המיכשור כך שהוא ייתן את התוצאות הטובות ביותר, וגם ייתן שירותי תיקון במידת הצורך.

כמה דרכים יצירתיות להרחקת יונים :

אמצעים אלקטרוניים לשם הרחקת יונים לצמיתות

יש מספר אמצעים בהם ניתן להשתמש בכדי להרחיק יונים מסביבת מגורים:

מכשירים חשמליים – מכשירים מיוחדים המפיקים צלילים בתדרים אשר אוזן האדם איננה יכולה לקלוט, אך אוזנם של בעלי חיים כן יכולים לשמוע. הצלילים שמפיק אותו מכשיר אינו נעים לאוזנם של בעלי החיים, ולכן הם מתרחקים ממנו. הקול צריך להישמע ברדיוס של 360 מעלות.

תאורה – מדובר באור חזק אשר מסנוור את היונים. האור נדלק עם חיישן אשר מזהה תנועה בסביבתו.

קולות ירי – מכשיר אשר מזהה בעזרת חיישן תנועה קרובה, ומפעיל קול של שלוש ירויות רצופות. חסרונו של מכשיר זה שהוא מפחיד גם בני אדם.